ادويه حليم مشهدي و قيمت ادويه در عراق

فروش خريد قيمت پودر سير پياز ادويه پاپريكا گوجه خشك آويشن غنچه گل محمدي ادويه كاري خورشتي

ادويه حليم مشهدي و قيمت ادويه در عراق

۳ بازديد ۰ نظر

 

ادويه شويد پلو


ادويه ها بدون شك به غذا طعم مي بخشند اما كاربردهاي ديگري نيز دارند. بسياري از ما مي دانيم كه ادويه هاي هندي چگونه فوايد دارويي دارند. اما بسياري از حقايق ديگر در مورد ادويه هاي آشپزخانه ما نمي دانيم وجود دارد كه در اينجا خواهيد آموخت، اما قبل از آن اجازه دهيد تاريخچه مختصري در مورد اين ادويه ها بررسي كنيم. گشنيز هميشه ادويه اي بوده است كه در سراسر جهان شناخته شده است. اولين اروپايي هايي كه از گشنيز به دليل خواص معطر آن استفاده كردند، رومي ها بودند. ما همچنين در ادبيات سانسكريت خودمان كه قدمت آن به 5000 سال قبل از ميلاد بازمي گردد، به اين ادويه اشاره مي كنيم. سپس به عنوان "Kusthambari" و "Dhaniyaka" اشاره شد. گشنيز بيشتر به خاطر بويي كه برمي انگيزد معروف بود و نه به دليل استفاده هاي ديگرش در زمينه هاي دارويي يا آشپزي. حتي در نوشته هاي دانشمندان يونان باستان مانند بقراط و آريستوفان، مي توان كاربردهاي متفاوت دانه گشنيز را مشاهده كرد. اين دانه ها حتي در مقبره فرعون مصر توت عنخ آمون نيز يافت شد. از اين اكتشاف، مورخان به اين نتيجه رسيدند كه حتي در تمدن مصر، مردم بذر گشنيز را كشت مي كردند و در مراسم دفن اجساد از اهميت فرهنگي برخوردار بود. به طور سنتي از گشنيز براي تصفيه خون استفاده مي شد. همچنين براي درمان مشكلاتي مانند ميگرن استفاده مي شد. اكنون، در قرن بيست و يكم، گشنيز هنوز اهميت خود را از دست نداده است. در واقع، موارد استفاده و فوايد آن فقط به تعداد افزايش يافته است. در هند، بذر گشنيز يا «دانيا» عمدتاً در راجستان، اوتار پرادش، گجرات، مادهيا پرادش و تاميل نادو رشد مي كند. اين ايالت ها به عنوان تامين كنندگان پيشرو بذر گشنيز در هند عمل مي كنند. از منطقه آب و هوايي متنوعي كه در آن رشد مي كند، مي توانيد شرايط اقليمي مورد نياز براي رشد را درك كنيد. آب و هواي ايده آل كه بهترين كيفيت بذر گشنيز در آن كشت مي شود، آب و هواي سرد با ارتفاع زياد است. رشد گشنيز از اواسط مهرماه تا پايان آبان آغاز مي شود. و سپس پردازش مي شود. به بقيه نقاط جهان عرضه مي شود. ادويه سابقه طولاني 5000 سال استفاده به عنوان مكمل پزشكي دارد. در فرهنگ باستاني آريايي ها، ادويه را داراي قدرت هاي الهي مي دانستند، زيرا آنها خورشيد را مي پرستيدند و ادويه رنگ زرد نارنجي داشت كه شبيه به رنگ خورشيد بود. اين سنت طلسم باستاني استفاده از ادويه براي دفع شر و اعطاي رفاه و محافظت به پوشنده هنوز در فرهنگ جنوب هند يافت مي شود. استفاده از ادويه در مراسم عروسي هندوها يكي ديگر از سنت هاي قديمي است كه در فرهنگ هندي زنده است. ادويه عمدتاً در مناطق گرم هند توليد مي شود. به ويژه ايالت هايي مانند تاميل نادو، بنگال غربي و ماهاراشترا توليدكنندگان پيشرو ادويه هستند. تامين كنندگان ادويه Lakadong در هند به ويژه در روستايي در Jaiantia Hills در مگالايا رشد مي كنند. اين ادويه را بهترين كيفيت ادويه در جهان مي دانند. اين عطر و طعم قوي دارد و خواص معطر آن آن را به بهترين ادويه جهان تبديل كرده است.
ادويه شويد پلو

قيمت ادويه كاري


پوسيدگي ريزوم و لكه برگي كه عمدتاً توسط Taphrina maculans Butler ايجاد مي شود از بيماري هاي مهم ادويه است. استفاده از مخلوط بوردو يا هر قارچ كش غيرفلزي ديگر به عنوان يك درمان پيشنهاد شده است. محصول در حدود 9-10 ماه، زماني كه برگ هاي پايين زرد مي شوند، آماده برداشت مي شود. ريزوم ها به دقت با چنگال هاي دستي كنده مي شوند. سپس سرهاي برگ بريده مي شوند و ريشه ها جدا مي شوند. ذرات خاك چسبيده با تكان دادن سريع يا مالش برداشته مي شوند و ريزوم ها كاملاً با آب شسته مي شوند و در انبوهي كوچك قرار مي گيرند و با برگ هاي ادويه پوشانده مي شوند و مي گذارند تا آب شوند. سپس انگشتان و پيازها (يا ريزوم هاي مادر) جدا شده و به طور جداگانه درمان مي شوند. درمان ادويه شامل جوشاندن يا بخار پز كردن ريزوم هاي تازه در آب و سپس خشك كردن و صيقل دادن است. ريزوم ها را به مدت 45-60 دقيقه روي آتش آهسته مي جوشانند تا نرم شوند. سپس ريزوم ها سرد مي شوند. پخش كنيد تا در آفتاب خشك شود. جوشاندن ريزوم ها در محلول هاي بسيار رقيق (0.05-0.1%) از قليايي ملايم، رنگ هسته ريزوم را به زرد نارنجي مورد نظر تغيير مي دهد. مدت زمان جوشيدن به طور قابل توجهي روي رنگ تأثير مي گذارد. رايحه محصول نهايي. پس از جوشاندن، ريزوم ها به مدت 10-15 روز در نور خورشيد خشك مي شوند. خشك كردن در معرض آفتاب باعث ايجاد يك اثر سفيد كننده سطح مي شود. پس از خشك شدن، ريزوم ها كاملا سفت و شكننده مي شوند و با صداي فلزي مي شكنند. خشك كردن به دنبال پوليش است كه شامل تميز كردن پوست بيروني، ريشه ها و ذرات چسبنده خاك و صاف كردن ريزوم ها مي شود. پرداخت يا به صورت دستي يا در درام هاي برقي انجام مي شود. ادويه خشك شده با دوغاب پودر ادويه در حين صيقل دادن پوشانده مي شود تا رنگ بهتري به ريزوم ها بدهد. ريزوم هاي درمان شده در گودال هاي حفر شده در يك مكان برجسته ذخيره مي شوند. كف و كناره هاي اين گودال ها با Saccharum spontaneum (معمولاً به عنوان چمن رلو شناخته مي شود) و تشك هاي پالميرا پوشيده شده اند. گودال ها پس از پر شدن با ادويه پخته شده با حصير و علف و در نهايت با خاك پوشيده مي شوند. محصول ممكن است به مدت يك سال ذخيره شود. ادويه همچنين در "خاكدان" يا انبارها در كيسه هاي تفنگ دار نگهداري مي شود. ماده رنگي ادويه كوركومين كريستالي متمايل به زرد است كه مي توان آن را با استخراج مستقيم با حلال يا با استخراج با قليايي و سپس رسوب با اسيد از پودر استخراج كرد. ادويه عمدتاً براي آماده سازي آشپزي داخلي استفاده مي شود. يكي از اجزاي مهم پودر كاري است. ادويه همچنين به عنوان ماده رنگي در صنايع نساجي، غذايي و دارويي استفاده مي شود. در سيستم پزشكي هند، ادويه تا حدودي به عنوان معده (يعني تقويت كننده اشتها يا كمك به هضم)، مقوي و تصفيه كننده خون استفاده مي شود. آب ريزوم تازه به عنوان ضد انگلي براي بسياري از بيماري هاي پوستي استفاده مي شود. روغن ادويه، تقطير شده از ريزوم خشك شده، خواص ضد عفوني كنندگي دارد.
قيمت ادويه كاري

ادويه پلو هندي


همه آنها را با يك لايه خاك بپوشانيد و منطقه كاشت را به خوبي آبياري كنيد. بزرگترين نكته اي كه بايد در زماني كه منتظر جوانه زدن گياه ادويه خود هستيد رعايت كنيد اين است كه صبر داشته باشيد. آنها ممكن است مدت زيادي طول بكشد تا جوانه ها را بفرستند و ممكن است شروع به نااميدي كنيد. اين غير معمول نيست كه ادويه كاشته شده در بهار 4 تا 5 ماه طول بكشد تا جوانه بزند. اين بسته به ميزان گرمي دما در اين ماه ها متفاوت خواهد بود، اما اگر به نظر مي رسد هيچ اتفاقي نمي افتد، وحشت نكنيد! كاشت مارس مي تواند تا جولاي يا آگوست طول بكشد تا جوانه بزند. براي برداشت در دسامبر آماده خواهد شد. شما نيازي به آبياري ريزوم هاي خود تا زماني كه جوانه نزنند نداريد، مگر اينكه دوره خشكسالي شديدي را پشت سر بگذاريد. آبياري بيش از حد آنها باعث پوسيدگي ريشه ها مي شود و اگر اين اتفاق بيفتد هرگز رشد نخواهند كرد. هنگامي كه در نهايت جوانه ها را ديديد، خاك را هميشه مرطوب نگه داريد اما هرگز خيس نشويد. شما مي توانيد تمام آب مكمل را حدود 2 هفته قبل از زمان برداشت قطع كنيد. مي توانيد يك يا دو بار پس از شروع رشد فعال گياهان، يك كود متعادل اعمال كنيد. يا به طور منظم تري با يك خوراك گياهي مايع خانگي به آنها تغذيه كنيد. بيش از حد كود ندهيد وگرنه ممكن است گياهان خود را بسوزانيد. اگر در يك منطقه خشك زندگي مي كنيد، ايده خوبي است كه اطراف گياهان خود را مالچ پاشي كنيد تا رطوبت در خاك حفظ شود. بين مالچ چند اينچ فاصله بگذاريد. ساقه هاي گياهان شما اگر نمي توانيد ادويه را به عنوان يك گياه چندساله پرورش دهيد، هنوز هم مي توانيد آن را در داخل ظروف شروع كنيد كه مي توانيد وقتي هوا گرم مي شود بيرون ببريد. به ياد داشته باشيد كه به احتمال زياد بايد ادويه خود را در زمستان شروع كنيد تا قبل از رسيدن اولين يخبندان در پاييز زمان كافي براي بلوغ داشته باشد. ظروف بزرگتري را انتخاب كنيد، زيرا مي خواهيد ريشه گياهان شما فضاي زيادي براي رشد داشته باشد. گلدان ها بايد حداقل 10-12 اينچ عمق داشته باشند. پهن تر بهتر است تا فضاي زيادي براي رشد ريشه ها وجود داشته باشد. همچنين مطمئن شويد كه ظروف شما داراي سوراخ هاي زهكشي در پايين هستند. اگر اين كار را نكردند، قبل از اضافه كردن خاك، مقداري را در خود سوراخ كنيد. آنها براي جلوگيري از پوسيدگي ريزوم ها بسيار ضروري هستند. از يك خاك گلدان با كيفيت خوب براي پر كردن ظروف خود استفاده كنيد و آن را با حدود 20 تا 30 درصد كمپوست مخلوط كنيد.
ادويه پلو هندي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.